Waar sta jij over 5 tot 10 jaar?
Nadenken over de toekomst betekent nadenken over de strategie van je bedrijf. Als je weet waar je heen wilt kun je scherpe keuzes maken. Ook het niet vastleggen van je strategie, en reageren op wat er op je afkomt, is een strategie. De visie, missie en de daaraan gekoppelde strategie zijn het startpunt voor je branding. Dat het een ingewikkeld onderwerp is blijkt wel uit de praktijk, waar visie en missie regelmatig nog door elkaar worden gehaald. Logisch, want het ligt in elkaars verlengde, maar waar gaat het precies over?
Definitie
Voorbeeld
Een merk met een sterke visie en missie is ‘Return to Sender’ in 2OO6 opgericht door o.a. Katja Schuurman.
De visie van ‘Return to Sender’ is het bestrijden van armoede in de wereld. Hun missie is om met eerlijke en duurzame handel vrouwen te helpen een leven voor zichzelf en voor hun familie op te bouwen. Hoe? De inkomsten van verkochte producten gaan rechtstreeks ‘return to sender’, wat bijdraagt aan een beter loon voor de vrouwen. Ze maken met deze missie een scherpe keuze door zich te richten op datgene wat zij als merk kunnen beïnvloeden in de bestrijding van armoede, namelijk de lonen van vrouwen die de producten maken. En hiermee dragen ze bij aan het bestrijden van de armoede in de wereld.
Waar wil jij heen?
Het kan zijn dat je een vliegende start gemaakt hebt met je onderneming, bijvoorbeeld door een succesvol afstudeerproject. Dat is mooi en dat betekent dat jij iets maakt wat ertoe doet. Maar hoe nu verder? Neem afstand om na te denken over je toekomst. Vraag je af: Waar wil ik heen en draagt wat ik vandaag doe daaraan bij?
Meer weten?
Spreekt dit je aan en wil je meer weten over marketingstrategie voor creatieve ondernemers?
Kijk voor meer informatie of vraag een gratis intake aan via het contactformulier.